-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34280 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

عقيدة شيعه نسبت به امامت و خلافت بعد از پيغمبر(ص) چيست؟
فرقه محقه و طايفه حقه اثني عشريه معتقدند كه: در اين امت بعد از پيامبر اكرم(ص) دوازده نفر به ترتيب از حضرت اميرالمؤمنين(ع) تا امام دوازدهم، حضرت مهدي حجة بن الحسن(ع)، امام و ولي وقت و صاحب الزمان و خليفه و وصي رسول خدا(ص) مي‎باشند. و دلائل و براهين بر امامت آن بزرگواران بسيار است كه به تعدادي از آن ادلّه اشاره مي‎كنيم؛ 1ـ با توجه به اينكه ثابت گرديده است كه امامت منصبي است الهي و ولايت از جانب خدا و مقام خليفه اللهي است كه به نصب و تعيين خدا و نص پيغمبر(ص) صورت پذيرفته است و حتماً اين نصب ـ كه با هدايت الهيه و ربانيت، رحمانيت، رجميّت، حكمت، علم و ساير صفات جماليه او ارتباط دارد ـ از سوي خدا انجام شده است، مي‎گوئيم: به اتفاق مسلمين، بر غير از اين دوازده نفر (ائمه اثني عشر(ع) ) تنصيص و تعيين نرسيده است. بنابراين؛ اين دوازده نفر منصوب از جانب خدا مي‎باشند؛ چون اگر آنها نيز منصوب نباشند امت بدون امام و زمين بدون حجت باقي خواهد مانده و علاوه، قطع فيض و نقض غرض و نقص هدايت و ربانيت و رحمانيّت الهي خواهد بود؛ و چون اين امور، همه فاسد و باطل است، پس منصوب بودن آن بزرگواران و امامتشان حق و ثابت است. رسول اكرم(ص) مكرر تنصص به امامت ائمه اثني عشر(ع) فرمود. و علاوه، هر امامي بر امام بعد از خود و بلكه بر امامان بعد از خود تنصيص و تصريح فرموده تا نوبت رسيد به امام يازدهم، حضرت امام حسن عسگري(ع) كه او نيز امامت فرزند عزيزش، حضرت مهدي بقيه الله(ع)، را مانند پدران بزرگوارش تسجيل و تنصيص كرد كه در واقع، حضرت صاحب الامر از سوي پيامبر خدا(ص) و يازده امامي كه بعد از رسول خدا(ص) امامتشان ثابت است به امامت معرفي شده‎اند؛ و لذا طبعاً، نص بر امامت آن حضرت، از نص بر امامت ساير ائمه(ع) بيشتر است و همة نصوصي كه در اعلام امامت ائمة قبل از آن حضرت است، حتي نصوصي غدير و تقلين به طور مستقيم و يا غير مستقيم، نص بر امامت حضرت مهدي ارواحنا فداه مي‎باشد. در كتب عهد عتيق و جديد نيز بر امامت اين بزرگواران به صراحت و اشاره تنصيص شده است

امامت و مهدويت ج 1- پيرامون معرفت امام(ع)
آيةالله لطف الله صافي گلپايگاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.